سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره- سپتیک تانک فاضلاب

 

سپتیک تانک فاضلاب

امروز با توجه به گزارشات بدست آمده افزایش قیمت سپتیک تانک باعث بروز مشکلاتی در خرید سپتیک تانک خواهد داشت . بطوریکه شرکتهای خریدار درصدد خرید سپتیک تانک از کارخانجات هستند ، این شرکت با تولید سپتیک تانک فاضلاب مرغوب و کیفیت عالی این نگرانی را برطرف نموده است ,
در سپتیک تانک فاضلاب دو انباره یا دو قسمته، انبار اول برای ته نشینی، هضم لجن و انبارکردن لجن بکار می رود و انباره دوم سپتیک فاضلاب برای چربی گیری و کاهش BOD5 و ته نشینی مجدد و جلوگیری از دفع لجن و یا مواد جامد دیگری که از انبار اول رد شده اند مورد استفاده قرار می گیرد . در صورتی که سپتیک تانک به صورت عمودی تولید گردد نقشه آن تغییر می کند و بصورت ایمهاف تانک باید اجرا گردد . معمولا در سپتیک تانک های عمودی از جنس بتن حالت قیفی درون مخزن باعث ته نشینی جامدات به قسمت تحتانی سپتیک تانک فاضلاب می گردد ولی در حالت HDPE در صورت درخواست مشتری بر ساخت سپتیک تانک عمودی موضوع حذف جامدات باید از طریق لوله های بلند و بالایی که به قسمت پایین سپتیک تانک در ابتدا و انتهای دستگاه نصب می گردد انجام پذیرد
چون قیمت سپتیک تانک اعلام شده توسط کارخانه دارای افزایش جزئی بوده ولی با همان کیفیت سابق به بازار عرضه می شود .

عامل اصلی افزایش قیمت سپتیک تانک فاضلاب

مواد اولیه تولیدی هر محصولی افزایش پیدا کند طبیعتا تاثیر مستقیمی بر روی کالای تولید کننده خواهد داشت . اما اینکه چه میزان افزایش قیمت در قیمت تمام شده محصول بوجود خواهد آمد ؛ یک مسئله اختیاری است . چراکه قیمت سپتیک تانک 5 مترمکعب ارائه شده از سوی کارشناسان این مجموعه دقیقا دوسوم قیمت بازار بوده ولی دارای کیفیت بسیار مناسبی است .
راه های متفاوتی برای کاهش بهای تمام شده تولید سپتیک تانک فاضلاب وجود دارد برخی شرکت ها با بالا بردن سطح آگاهی خریدار و انتقال دانش خود در زمینه نصب  و کاهش مقاومت مکانیکی لوله مورد استفاده در تولید سپتیک تانک فاضلاب موجبات کاهش نرخ تمام شده را فراهم می آورند . بخش دیگری از تولید کنندگان با استفاده از مواد کهنه PE و در حقیقت اضافه نمودن گرانول به مواد اولیه سعی در کاهش بهای تمام شده دارند .
سپتیک تانک یا تانک سپتیک فاضلاب بعنوان اولین کشف بشر در زمینه تصفیه فاضلاب در زمانی که انسان ها مجبور بودند بدلیل برخورداری از امکانات شهری محدود شهرهای خود را بصورت عمودی توسعه دهند و توسعه افقی شهرها باعث هدر رفت منابع می شد به طرز وحشتناکی به بالا بردن بهداشت محیط زیست جوامع خود کمک  کرد.
این پساب که عاری از هرگونه مواد جامد است، بهترین منبع برای آبیاری زمین های کشاورزی میباشد تا کشاورزان از آبهای زیرزمینی برای آبیاری محصولات خود استفاده نکنند.
سپتیک تانک در حالت کلی میتواند مواد فاضلابی را در خود انباشته و پساب را از خود خارج کند . مواد فاضلابی موجود در سپتیک تانک شامل مواد دفعی انسانی و حتی فاضلاب تولیدی غیر انسانی میتواند باشد. سپتیک تانک بعد از ورود فاضلاب به درون محفظه با ذخیره شدن مواد فاضلابی روی هم با فعالیت میکروارگانیسم های بی هوازی باعث تجزیه مواد فاضلابی شده و به مرور پسابی تولید میشود که بدلیل چگالی پایین و سبکی در قسمت بالا قرار میگیرد.
شاید سوال بپرسید سپتیک تانک چیست که امروز در تمامی پروژه ها پیمانکار یا بهره بردار مکلف به نصب سپتیک تانک فاضلاب می باشد و محیط زیست بدون نصب سپتیک تانک شما را جریمه می نماید و اجازه اخذ پایان کار را از شهرداری نمی دهد.
علت دیگر افزایش قیمت سپتیک تانک ، افزایش نرخ سوخت فسیلی در کشور است که برای حمل و نقل مواد اولیه بایستی ماشین آلات سوخت کافی داشته باشند که این امر باعث افزایش مبلغ ترانسفر محصولات و کالا شده و تاثیر غیر مستقیمی در قیمت سپتیک تانک گذاشته است .
عامل دیگر ظرفیت و حجم سپتیک تانک درخواستی از سوی کارفرما یا مشتری است . بطور مثال قیمت یک مخزن 20 هزار لیتری با یک سپتیک  10 متر مکعب تفاوت قیمتی خواهد داشت .
در شکل پایین افزایش قیمت سپتیک تانک فاضلاب در یک دوره کلی را مشاهده می کنید .


میزان آلودگي فاضلابي كه از سپتیک تانک خارج می شود تقريبا ” معادل میزان آلودگي فاضلاب خارج شده از استخرهاي ته نشيني اولین مي باشد يعني تقریبا 30 درصد كاهش آلودگي بهمراه دارد . اما شرکت پایپ گستر با افزایش تکنولوژی خط تولید خود و استفاده از روشهای نوین هم چون RBC در ساخت دستگاه سپتیک ، درصد کاهش آلودگی را تا میزان 60 درصد کاهش میدهد
میزان تصفیه فاضلاب در سپتیک تانک بین 30 تا 63 درصد می باشد . این بدین معنی است که این سیستم توانایی دارد در صورت طراحی ظرفیت صحیح تا 63% از بار آلودگی پساب خروجی از منبع فاضلاب بکاهد . آنچه مسلم است این است که از سپتیک تانک فاضلاب در صورت تولید دقیق تمامی اجزا ، هیچگونه جامدی بیرون نخواهد آمد و سوراخ های چاه فاضلاب بهیچ عنوان کور نخواهد شد .